Měření všeho možného na webu, kdo odkud přišel, proč, co hledal, kdy to hledal, jak to hledal, kolik mu bylo, jestli má děti nebo je svobodný, jestli je dobré, že viděl reklamu na holící strojek, ale nakonec si koupil mašinku na vlasy… je super věc, ale má své velké ALE. U spousty věcí nemůžeme nikdy vědět, jestli se zákazník nebo návštěvník stránek nezachová úplně jinak, než jsme si mysleli. Každý z nás jde někdy do obchodu, protože něco hledá (třeba bezdrátovou myš) ale nakonec odchází z obchodu s novou tiskárnou, protože si vzpomněl ještě na něco jiného, byl přítomen šikovný prodavač, cítil se v obchodě dobře a tak dále. Jinými slovy nedá se úplně určit, jak se člověk vždy zachová. Ano, jsou věci, u kterých existuje určitá pravidelnost, fungují určitá klíčová slova (ale pozor, to, že některá fungují dobře, neznamená, že jiná nemohou začít fungovat také). Jen tak. Prostě díky tomu, že se chování zákazníků změní. Změní se nálada. Myšlenky. Vnímání věcí. A tak dále. Každý den se na světě a v hlavách lidí uděje obrovské množství věcí. Každý se nějak vyvíjí. Takže pokud jím maso teď, ještě neznamená, že ho budu jíst zítra. Dříve také obchod nemohl vědět, jestli člověk, který do něj vešel (a kamenný to neví dodnes), a právě koupil kožené boty, nehledal a nesháněl hodinu předtím sandály. Co tím vším chci říci? Nezaměřujte se vždy nutně jen na měření, na klíčová slova, relevantnost inzerátů, vhodnou skupinu atp. Chcete-li to myslet s eshopem či jinou online službou (či věcí co má stránky) dobře, tak na to koukejte z dlouhodobého hlediska. A hlavně! Mějte web pro návštěvníky jasný, jednoduchý a s tím, co prodáváte. Ani sebelepší reklama na eshop, kde člověk hledáním dopravy stráví mládí, vás nespasí. Takže vzhůru do neznáma 🙂